Time julkaisi lausunnon selittääkseen päätöstä julkaista oma uutiskirje metaversumissa.
Viestintä on Timen verkkosivuilla ja alkaa väitteellä, että tällä hetkellä on vaikeaa olla verkossa ilman, että näkee jonkun puhuvan metaversumista, joko innostuneesti ja positiivisesti tai puhuvan pahaa tekniikasta – se on tullut jäädäkseen.
Lehti selittää, että käytännössä kaikki tiedotusvälineet, mukaan lukien itse, ovat julkaisseet artikkeleita, jotka yrittävät saada järkeä kaikesta. Termiä "metaverse" ympäröivä melu on nyt tarpeeksi kovaa ja jatkuvaa tehdäkseen siitä melkein merkityksettömän.
- Mitä pidit tästä uutisesta? Tule puhumaan hänestä Telegramin BeInCrypto-ryhmässä!
Timen kirje kysyy, mikä metaversumi tarkalleen on? Se kyseenalaistaa, miksi Mark Zuckerberg muutti Facebookin yrityksen nimeksi Meta kuluttamalla tuhansia dollareita ja herättää kysymyksiä kryptovaluuttojen ja lohkoketjun roolista tulevaisuudessa. Ja mikä tärkeintä, kuinka tämä kaikki vaikuttaa kaikkien elämään.
Tekstissä Time-toimittajaAndrew R. Chow sanoo aikovansa purkaa kaiken tämän ja enemmän uuteen viikoittaiseen metaverse-painotteiseen uutiskirjeeseen nimeltä Into the Metaverse . Kulttuurin ja liiketoiminnan risteyskohdassa raportoinnin taustalla hän myöntää, että hänellä on vielä paljon opittavaa.
Vuonna 2020 Chow kuitenkin pohtiessaan omituista nonfungible tokens (NFT) -ilmiötä puhui monille ihmisille – Trevor McFedriesistä Steve Aokiin – jotka omistavat elämänsä metaversumien rakentamiseen lohko lohkolta.
Toivon, että tämä uutiskirje korostaa muiden metaversumien eturintamassa olevien työtä: näyttää, kuinka heidän ponnistelunsa tuovat jo merkittävää muutosta ja kuinka uudenlainen kilpavarustelu on syntynyt, joka määrittelee, kuinka olemme tekemisissä Internetiin ja toisiimme vuosikymmeniä. tulla, Andrew selittää.
Time Newsletter selittää metaverse
Joillekin ihmisille metaversumilla on tiukka määritelmä: se on edistynyt versio Internetistä, jota käytät – sen sijaan, että vain katsoisit sitä. Tässä ainutlaatuisessa 3D-maailmassa kävelet kuin avatar ja olet vuorovaikutuksessa muiden avatarien kanssa; voit ostaa ja myydä virtuaalisia asioita, työskennellä, muodostaa yhteisöjä, pelata pelejä, käydä sotaa.
Kaksi tieteiskirjallista romaania olivat keskeisiä tässä metaversumikäsityksessä: Neal Stephensonin Snow Crash, joka itse keksi termin, ja Ready Player One , Ernest Cline. Molemmissa romaaneissa metaversumi kietoutui dystopian käsitteeseen: se hallitsi yhteiskuntaa, joka oli raunioina ja varjoyritysten hallinnassa.
Molempien kirjojen hahmoille metaversumi tarjosi kiusauksen paeta synkkää olemassaoloaan vahvistaen samalla korruptoituneita valtarakenteita.
Sekä VR (virtuaalitodellisuus, joka käyttää tyypillisesti kuulokkeita) että AR (lisätty todellisuus, joka asettaa virtuaalimaailman todellisen maailman huipulle) eivät ole vielä yleistyneet. Sosiaalisen koordinoinnin, infrastruktuurin rakentamisen ja teknologisen kehityksen määrä, joka tarvitaan tieteiskirjallisuuden kaltaisen yleismaailmallisen metaversumien rakentamiseen, on valtava. Ja mikä tärkeintä, ei ole selvää, onko tämä jotain, jota ihmiset todella haluavat.
On kuitenkin myös totta, että viimeisen puolentoista vuoden aikana suuri osa ihmiselämästä on siirtynyt Internetiin ennennäkemättömällä tavalla. Kun pandemia kaatoi tosielämän työ- ja sosiaaliset tilat, keskiverto amerikkalainen vietti keskimäärin seitsemän tuntia päivässä verkossa viime vuonna tutkimuksen mukaan .
Uutiskirjeessä huomautetaan, että kävimme Zoomissa syntymäpäivillä ja lähetimme lahjoja isännälle Amazonin tai Cash Appin kautta; osallistuimme yhtiön neljännesvuosittain pidettäviin Microsoft Teams -kokouksiin samalla kun keskustelimme talousjohtajasta Slackin kollegojemme kanssa. Käytämme miljardeja yhteisiä tunteja ja satoja miljoonia oikeita dollareita peleihin, kuten Fortnite, Roblox ja Animal Crossing. Huhtikuuhun 2020 mennessä voisimme olla niiden 27 miljoonan ainutlaatuisen vierailijan joukossa, jotka näkivät Travis Scottin virtuaalisen esityksen Fortnitessa – 67 kertaa enemmän kuin Woodstockissa vuonna 1969 vierailleet.
Andrew sanoo, että laajemmassa mielessä metaversumi on jo täällä – palasina. Ja haluaisin määritellä metaversumi tämän uutiskirjeen tarkoituksia varten tavoiksi, joilla fyysinen ja digitaalinen olemuksemme ovat yhä enemmän sekaisin.
Monet ihmiset eivät näe metaversumia yhtenäisenä maailmana, vaan ympäristönä, jossa voimme läpinäkyvästi tuoda itsemme ja tavaramme – muodista taiteeseen ja rahankäyttöön – alustalta alustalle. Ajatukset digitaalisesta itsemääräämisoikeudesta ja yhteentoimivuudesta ovat kriittisiä: erilliset Facebook- ja Twitter-tilit, joilla kaikki julkaisemasi ovat näiden yritysten omistuksessa, voit omistaa digitaalisen persoonallisuutesi ja kaikki digitaaliset ideasi ja omaisuutesi minne ikinä menetkin.
miksi sinun pitäisi välittää
Kulunut puolitoista vuotta on paljastanut ennennäkemättömän maailmanlaajuisen yhteytemme äärimmäiset edut ja haitat. Positiivista on se, että monet ihmiset pystyivät jatkamaan elantonsa hankkimista ilman, että he joutuivat käymään toimistossa, mikä antoi heille vapauden liikkua ja sijaita tiheän kaupunkikeskusten ulkopuolella. Ihmiset ovat löytäneet lohtua ja pakoa verkkoyhteisöistä ja uusista tulovirroista tuotteiden tai taiteen myymisestä verkossa. Sosiaalisen oikeudenmukaisuuden organisaatiot ja liikkeet ovat yhdistäneet ihmisiä ja ihanteita ympäri maailmaa.
Toisaalta pandemia on johtanut yhteen historian suurimmista varallisuuden siirroista – erityisesti Big Techin taskuihin. Se vauhditti myös monia digitaalisen maailman pahimpia trendejä. Disinformaatio ja vihapuhe leviävät kulovalkean tavoin sosiaalisen median yhtiöiden alaisuudessa, joiden ensisijaisena tehtävänä oli osakkeenomistajien salkku. Tietomme on poimittu meiltä, mikä luo aikakauden, kuten teknologian edelläkävijä Jaron Lanier sanoi , ei vain kohdistetun mainonnan, vaan "käyttäytymisen muuttamisen" aikakautta. ]
Algoritmit heikensivät nuorempien käyttäjien itsetuntoa, erityisesti Z-sukupolveen kuuluvien. Ja monet meistä ovat kehittäneet Zoom-väsymyksen, joka osoittaa rajat jopa uusimman teknologian kyvylle yhdistää meidät tavalla, jota teemme tosielämässä.
Melkein kaikki nämä vaikutukset, sekä positiiviset että kielteiset, syntyivät joidenkin Piilaaksossa kahden viime vuosikymmenen aikana tekemistä päätöksistä. Ideat, jotka saattoivat tuntua typeriltä ennen niiden olemassaoloa – virtuaaliassistentit, valokuvapohjaiset sosiaaliset sovellukset, videojohdot – muokkaavat tapaamme suhtautua maailmaan ja toisiimme.
Artikkeli Time julkaisee uutiskirjeen metaversessa nähtiin ensimmäisen kerran BeInCryptossa .